Monday, March 16, 2009
4
Pagi semalam abah aku kol..ckp die ade kt wad kecemasan!! TERKEJUT ko..tibe2 je..rupenya ayah aku kn tahan sbb jantung lemah..so perlukan bantuan oksigen..aku pe lagi..terus xkeruan buat keje..teros kol mak kt rumah..act abah aku mrh gtao mak..tp ape aku peduli..(sbenarnye aku takot g hospital sorang2..ehehe)
so aku teros balik rumah ambik mak..ujan agak lebat time tu..
on my way nk balik tu..kt trafic light..aku tnampak la pak cik ni..tgh2 ujan lebat..die still tolak tong tu..siap sapu2 daun ats jalan..sedihnye aku tgk..mayb die still menanggung anak2 yang ramai..entahla..tibe2 rs sayu teringat kn die da tue..teringatkn abah aku pon still keje even die saket
tp aku bersyukur..family aku masih lg dikurniakan rezeki..even xsemewah org lain..tp cukup la utk hidup..
then aku meneruskn perjalan..smpi kt rumah..siapkan baju2 abah dan apa2 y perlu utk die..pastu zaasss!pg hospitalni la rupa ayah aku..dgn masuk air kt tangan..oksigen kt hidung..tp y penting die still ade selera nk mkn..die mkn bubur je..
ayah aku kn pakai bj hospital..act dorang bg bj ngan kain..tp ayah aku ngelat pakai selua pjg kt dlm..hehehe die malu lor pakai kaen..dah la xbiase duk hospital dgn org ramai..nk mkn pon cm segan2..hehehe
then abes waktu melawat ktorg balik la..aku hantar mak balik rumah..pastu g keje..
petangnya aku g hospital sorang2..smpi la magrib sbb nk ambik pas penjaga..senang aku nk dtg mlm2..
malam tu aku pg balik ke hospital dgn kwn..ayah aku nk mkn buah..nk short..charger fon..then ambik kete die sekali (ayah aku pg hospital drive sorang2..huhu)
t/hari ni rutin aku mcm smlm la..ambik mak kt rumah..pg hospital..hantar mak balik..then sambung keje..even agak penat tp aku xkesah sbb ni t/jawab aku..
coz i luv my abah n family

nota kaki: Hope abah cepat sembuh..xyah keje dah lepas ni..rehat je kt rumah..insyaallah

4 bisikan:

  1. iskkk...zie doakan abah yanie cpt sembuh ek. sedey giler arr bile tgk org yg tersyg terlantar kat sepital kan... :(

    all my prayers goes to ur abah yanie :) harap2 die cpt sihat spt sediakala...aminnn

    ReplyDelete
  2. yani... sedih akak tgk gamba ni.. akak tunjuk kat abg din... dia pun sedih.. mase ni abah yani sakit ape?

    ReplyDelete
  3. masa ni die jantung die lemah..tu la akak..skrg kesihatan abah kureng sket..

    die makin kurus..doakan die eh..=)
    thanx for ur concern..kem slm kt abg din jugak

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."