Wednesday, May 27, 2009
5
1st of all aku nk ucapkan terima kasih pada sume yang wish..thanx ye..K.Zai, N, K.Marsha, Pahha dan sume la

ok nak story sket psl interview smlm..aku smpi dlm kul1.50 mcm tu la..mujur senang nk jumpe blok tu..sbb mmg da ade singbord..cume aku terparking jauh sket kete..pastu bila keluar kete je..terus hujan mencurah2

masuk je bilik menunggu..baru aku perasan sume pakai kasut bertutup..aku?hahha pakai kasut xbertutup..mula2 buat selamba je..tp makin lama rs makin xsedap..mujur ade kasut buruk aku dlm kete..kasut bertutup..warna coklat..ah bedal je..dr xde langsung

disebabkan giliran interview tu sort ikot nama..so aku mmg da agak la nama aku last!phewww kan betol..aku yang ke 12=( nama aku kan wan kt depan..pg mane2 pon kalau sort ikot name..aku sudah pasti yang last..hampa..baru je ingt nk balik awal

yang interview tu sorang je..mujur sgt..die pon xambik ms yang lama..dlm15 minit je sorang..aku msk dlm kul4.15..huhuhu bayangkan tggu dr kul2 tu

1st sekali msk panel suh introduce urself in english..da biase sgt kan..so bole la..bantai je..hahaha

yang kedua..soalan panas ni..adakah wajar seorang guru tidak memakai sarung kaki..mak aih!terkena batang hidung maa...ye aku xpakai sarung kaki time tu..tp da agak dah soalan tu..sbb sume y xpakai sarung kaki dpt soalan tu..xsangka la itu yang menjadi topik utama kan

so bagi men'cover' kan diri aku yang mmg da tebal ni..dgr eh ape aku jwb..

"mmg la kaki itu aurat dlm islam..ttp adalah wajar seandainya guru itu sudah memakai kasut yang menutup sebahagian dari kaki..selain tu..kalau guru tu xselesa pakai sarung kaki..then bila die pakai akan jejaskan tumpuan ms sesi pembelajaran"..hehehehe aku mmg bantai je..bodoh sungguh ku rase mase ni

lepas tu panel agak xpuas hati dgn jwpn aku..die tnye lagi..seandainya kamu menjadi guru suatu hari nant..adakah kamu pasti yang kamu adalah salah seorg y memakai sarung kaki??

of course la aku jwb ye..hehehe then die tnye lagi..apa pandangan anda sekiranya guru lelaki memakai jeans ketika mengajar?? da agak da ade soalan menjerat aku

ye la aku jwb xwajar..sbb etika pakaian sume..pastu bg contoh xbaek pd murid2..bla bla bla*pjg la aku explain..mls nk taip

die best je bg kat aku balik..dlm islam jeans tidak diharamkan..huh!aku senyum je la..nak buat mcm mane..dah betol pe yang die kata..mak aku lagi best jwpan die..bile aku cite..die bole ckp " kalau mak mak jwb mcm ni..tgk la kalau jeans islam xpe..kalau jeans kafir xbole" adoooyaiii gelak guling2 aku..bole lak mak aku buat lawak toye die

soalan yang berkaitan lagi apekah etika pakaian bg seorg wanita utk temuduga?

aku ckp la pakaian formal, seperti baju kurung..kasut bertutup..kemeja & slack

hm..die terkejut..bape kali die ulang..perempuan pakai kemeja??aku ckp ye la..ulang lagi..kemeja??hm...sabar jela..yang laen soalan yang biase2 la berkaitan dgn profesion perguruan

aku da mula bad thinking bout interview ni..hm allahuallam...ade rezeki dpt la..masa balik hujan turun dgn sgt lebat..seakan mengerti hati aku...aku dtg di sambut hujan..balik pon disambut hujan...

nota kaki: sebelum pg interview kene selidik background panel..hurmmm aku kene ngan lecturer UDM(KUSZA)..so fhm2 je la=(

5 bisikan:

  1. uishh...wat saspen ok intrvw die..N x pnh intrvw..takott woo..

    ReplyDelete
  2. mcm ni la kalau interview N..sume aspek kene tao..mcm kes k.yani ni kena pd personal panel..lagi haru tu

    ReplyDelete
  3. LOL!!!! aHAHAHAH!!! TABIK SPRING laaa sama lu sis!!! hehehe lagi tabik berspring spring sama mak lit... memang akak suka dialog dia..

    " kalau mak mak jwb mcm ni..tgk la kalau jeans islam xpe..kalau jeans kafir xbole"

    ape2 pun congrats laa.. insyaAllah.. kalau ade rezeki, ade laa tuh.. no worries.. like i said.. "Hakunamatata" (it means.. dont worry... ;)..)

    ReplyDelete
  4. waaa jin islam ke jin kafir?? time bukan penemuduge tu leh r nak jwb main2...depan2 haru biru haha..

    ehh lec kusza?? mesti unde fakulti pendidikan..so kompom ha tak kenal hahaha...

    ReplyDelete
  5. auuuuuu..dah lama tak masuk interview... takmo tak mo dahhh

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."