Wednesday, April 14, 2010
3
ahaha dayus!

pemangkin katenye!dush dush!

hambik ko..bertalu-talu kene tembak...

kononye aritu aku nak beli laptop..so semangat mesti berkobar-kobar nak update blog bile ade laptop baru...harapan!

sudahnye kelaut jugak..

tengok la entry aku..paling kuat satu entry sehari..

entahla sekarang rase best lak lepak-lepak atas katil ngan mak..pelok-pelok die...sesambil melayan tv...apesal selame ni tak rase macam tu eh??ehehe see alasan yang kukuh tetap diberikan yo=p

okla atas permintaan peminat aku (ceh oeminat katenye) kawan-kawan blogger jugak..ade yang nak tengok spec laptop aku...so aku tayang la jugok kat sini..bukan nak menunjuk yo..jangan salah faham lak..aku ni merendah diri orangnye...muahaha statement paling keji=p

asalnye aku nak beli i5..teknologi terkini katenye..duk nak i5..i5...tapi bajek ciput je...aku bajet 2k sahaja..aritu aku tengok kat pc fair (seminggu sebelum pikom pc fair) i5 ade yang harga lebih kurang 2k...mase tu ingat nak tunggu pikom pc fair dulu..yang katenye lagi besar...

sekali memang besar pon ...tapi sume spec i5 mahal!ape kes??

paling murah 2.6k...arghhh tertekan aku di situ!i3 pon paling murah dapat 2.3k...tensyen lagi!!

so bole tak aku nak assume aku salah tengok time pc fair dulu??keh keh keh nak menyedapkan hati yang gundah gulana time tu...

sudahnye ini je yang mampu aku beli mengikut bajet yang telah aku tetapkan=p

acer aspire 4736Z with original windows...takyah nak berangan la nak i3 atau i5..dan yang paling penting aku nak built in gigibiru (bluetooth)..ate namenye untuk blogging...senang nak transfer gambo dari SATIO aku

owh aku beli laptop semata-mata untuk blogging ye..sebenarnye tak perlu pon spec yang tinggi..mengade-ngade je lebih..dapat je laptop aku langsung tak usik benda lain..duk layan tenet je...netbook pon cukup..ye..aku ni kecoh je lebih..tapi still on bajet la kan

awalnye hampir-hampir nak beli acer ferrari yang merah mengancam itu..orang tu siap nak top up bajet lagi..owh alangkah syok nye time tu...tapi dorang lak tak accept kad kredit..so tak jadi la..

sebenarnye bole je dia nak draw duet..tapi aku ni kan gelojoh orangnye..tak menyempat-nyempat..nak beli time-time jugak..ahahaa

tapi oklah..at least tak abes duet dia...aku takot die miskin nanti..kang kurus lak anak orang!

ahaha mane nak jumpe orang yang berhati suci macam aku ni??ahaha lagipon ferrari tak de dvd player..busuk-busuk pon aku kene tambah paling kurang rm200..huh..lari bajet weh..lagipon aku bukan beli untuk maen game

esoknye ade la sorang hamba allah dalam rumah aku ni..beli jugak laptop baru...menjeles la tu dengan aku...laptopnye yang baru setahun jagung di pas kat adik aku..mane aci weh!

aku pon nak...kalau aku tao takde semangat aku nak beli laptop ni..tapi nak sedapkan hati punye pasal...at least aku dapat laptop baru...padahal duet dah tergadai=(

sekali orang tu (nama terpaksa dirahsiakan...orang kat rumah aku ni pemalu orangnye..ehehe) beli i5 beb!harga extra 1k dari aku..cet!

yang ni model baru..siap ade numberic kat keyboard..ala-ala macam keyboard pc nun...so besaq la sket
tu dia bertenggek 2 ketoi laptop baru kat rumah aku..yang aku punye warna biru tu...korang jangan nak tanye takde warna lain ke?apesal biru?

dah warna tu je yang ade..ade aku kesah??dah aku bilang aku beli semata-mata nak blogging je...ngeh ngeh ngeh...asal die berfungsi sudah!antivirus yang aku dapat percuma pon tak berusik lagi bole???

nanti dah kene virus bagai baru kecoh aku ni..

biasenye kalau nak beli laptop aku aku sebok-sebok tanye bape size hardisk die..kali ni langsung aku tak ambik tao..ape de hal...sume data aku dah tersimpan rapi dalam external hardisk...ahahha berlagak weh yani skrg=p

lain-lain spec aku serahkan bolat-bolat pada 'si-dia' yang lagi pakar dari aku pasal ni..even aku budak it..dan dia takde kene mengena langsung ngan it..tapi die lagi 'masak' dari aku.credit buat kamu my MR.D=)

one more thing...kalau korang nak tanye adekah berbeza harga laptop yang dijual di pc fair atau
berbanding di kedai...jawapanya adelah tidak sama sekali!

ini kerana margin keuntungan jualan laptop adelah sangat kecil (dah macam jurujual lak kekdahnye)

but yet mesti ade perbezaan la kan...kalau beli di oc fair..akan dapat free gift..macam aritu berlumba-lumba dorang bagi free gift...ade yang bagi 12 free gift..ade yang bagi 16 free gift...dan yang lagi syok ade yang bagi 20 free gift..terpulang la untuk korang nak ambik yang mane satu

bagi aku of kos la ambik yang 20 free gift!=) tapi adekah itu sangat berbaloi..haaaa tidak sama sekali ye..aku dah tertipu di situ

20 free gift yang di beri adelah sangat hampeh..tu la aku tak tengok awal-awal...aku hanya dapat benda yang merepek meraban...paling best dapat disket (yang tempatnye adelah di dalam mizum losong nun) stepler kecik...ahahah lawak gler!

yang 16 free gift tu siap ade vacuum keyboard (owh alangkah benda tu yang ak dambakan selama ni) dan yang 12 free gift tu siap dapat pendrive 4G dan antivirus for 3 user!

waaaa nak sambung nanges la macam ni...so korang sebelum membeli baik renung sejenak di suatu sudut yang tenang..jangan jadi macam aku yang duk kalot sangat nak membeli then menyesal sikit..sikit je yo...(ayat cover nak sedapkan hati harus ade) =p

ok dah malas nak sedih-sedih..cukup bulan ayah aku mintak hutang...aku hutang dengan die lor...kalau along dapat gak lari..kalau ayah mane nak larik?? maonye die tembak aku hidup-hidup!ahhaaha

agaknye buat muke kesian macam ni ayah aku lembut hati tak nak halalkan hutang aku??

dan jawapannye wak luuu!!

nota kaki:sape nak beli laptop aku angkat tangan??rase macam nak jual la..pakai baru seminggu!ahahha

3 bisikan:

  1. wah2.. best tu lappy bru u..jeles i nengoknya..hehe..

    ReplyDelete
  2. adoyai...jadahnyerr x to technology skg ni...i3..i5 mende tuh...kesian..N rs mcm da ktggalan zmn...

    ReplyDelete
  3. mama hanim:ala akak deserve yang better lagi dari ni..ape susah abe kan ade..ehehe

    N:ala N akak pon tao sebab nak beli..kalau x haram!huhu

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."