Tuesday, June 29, 2010
2
sebab ape aku kate penutup..sebab dah ujung bulan la wei...

dorang kawen 27/06/10..tarikh keramat buat kak shima dan wan..kenal dari form 4 tu...sekarang dah umur 28 ke 29 baru kawen..kira ah sendiri bape tahun dorang bercinta

::very loving couple::gambar dari febuk hanz

aku kenal dorang ni dari SAVOC (Savvy Owner Club)..kak shima sorang yang sangat la peramah tamah..even die pakai 'fenarri' tapi ape-ape TT ke event ke tetap aku cari die dulu

tapi wan sket pemalu la..aku rasa la..tapi pemalu dia pernah jadi president SAVOC tu

pernah kot aku letak entry kak shima datang rumah aku (terengganu) dulu..malas nk korek...sape-sape yang ingat ingat la...tapi aku yakin 99.9% memang korang tak ingat punye la(kecuali kak hudah)=p

best sebab kali ni aku konvoi dengan budak-budak SAVOC..even aku bawak BLM mase tu..even tak ramai sangat..tapi aku tetap berpeluang merasai suasana berkonvoi tu lagi..rindu yang tidak terperi owh...berkonvoi sambil ber'walkie-talkie'...owh KENANGAN~~

sampai je kat tempat kenduri..pergh macam konsert sure heboh la pulak..aku siap kira bape kemah yang ade..10 bijik okay!tu belom masuk kemah tempat masak..memang tak gune katering langsung...memang meriah la..


ini kemah yang sempat aku snap..silap tak ambik dari atas(rumah ni kene kat bawah..ala-ala berbukit gitu)..kalau dari atas memang teserlah la meriah nye

belom lagi rumah jiran yang digunakan..berbijik-bijik la jugak..memang semangat kejiranan sangat tinggi..suspek betool aku

ini je picture yang berjaya aku snap..ater aku duk nun jauh kat belakang..meriah sangat orangnya..nak lebih jelas tengok kat blog ciare..dia memang sangat gigih..tengok depan-depan...aku malas berasak-asak mase tu

tapi bile fikir balik nyesal wooo

sebabnye ade tarian caklempong di iringi muzik gamelan..silat yang ala-ala menari tu..pastu die punye kompang bunyi sket punye macam pancaragam...siap ade bunyi base gitu

memang terbaik ah..ala-ala persembahan dalam istana zaman dulu kala tu ha..macam dalam cite p.ramlee tu..

aku ade ambik vidoe..tapi malas nak upload kat sini bole??=p

bak kata ciare:wedding termeriah aku penah tengok

memang di akui la sangat meriah..mesti bajet pon macam gunung everest ni=p itu paling tak tahan

ni je gamba kak shima yang sempat aku snap dari dekat...gegar okay!masa ni ingat dapat snap lagi pas makan..hm..takde makna nye..tetamu datang tak putus-putus okay..hebat betol penangan kak shima ni so sebi berpuas ati la kamu..sape suh dok mari..ahahaha jahat aku ork?

ok la dari tak dok kan..yang bestnye masa ni kak shima tengah pegang hadiah dari aku

tapi yang lagi best..even dia menjadi raja sehari 'kepochi' die tetap tak tinggal..memang meriah betol mulut die aritu..ahaha


makanan di meja beradab..covered!good...

terjaga dari sebarang ancaman lalat...bukan ape sebelum ni aku penah tengok hidangan ni terbuka penuh dengan lalat..kesian aku kat pengantin takot saket perot je...aku yang duk dekat masa tu bole la halau-halau lalat tu...yang tak sempat banyak mane dah kuman duk hinggap..very not good ye..

alert pada bakal pengantin=p

ambik dari belakang je..

semantara menunggu pengantin makan..bergambar dulu dengan budak SAVOC yang hadir


yang berbaju hijau itu bakal pengantin ujung bulan depan..tapi jauh benor...kat Johor nung..ade rezeki aku pegi la..

ciare, kak niza, diana, dr.fita, me dan kak ida..sian kak niza masa ni afiq asyik nak berdukung je..dugaan betol la..dahla hubby die tak de masa ni..seb baik auni behave je

adik aku si Mie..teman yang setia menemani aku..aku sorang-sorang je mase datang KL aritu..seb baik adik ade kat sinung..so bersama la kami pergi kenduri sedondon purple lagi..

dah terbiase macam tu kot..pegi mane-mane kenduri mesti kami anak beranak nak pakai warna sama..dari mak sampai la ke anak..tapi yang perempuan je la..yang laki bo layan=p

si ciare..clear view katenye..comel sangat mak buyung sorang ni..suke tengok die pakai legging tu dan kasut flat itu..sweet owh..

tambah-tambah lagi baju beli dari sini sempat lagi pomot tu=p atlis dapat gak die buat baju maternity..tak sia-sia die beli dengan aku dulu

makanan yang dihidangkan..gulai lemak nangka..daging masak hitam..ayam masak merah dan acar timun..menurut kata ka niza..ni masakan minang..aku layan je..lapo tu..dari pagi simpan perot (ke takde duet nak makan..hoho)

pas penat duduk(duduk pon kenal erti penat yea)..kitaorang ambik gambo kat pelamin..tadi ambik dari jauh..ni baru berpeluang ambik dari dekat

simple je pelamin nye..tapi majlis meriah yang hamat...i like!

kak niza dengan afiq yang still lagi nak berdukung..tak tao kenapa..aku yang bajet cun dan ape nama eh lupe lak..aritu ingat...sory...sebab airtu die susoek aku dah lupe die sape..aku ingat la wei...dia ni wakil SAVOC dari Johor

kelihatan aku terpaksa menyengetkan badan demi memberi laluan kepada kak ida di belakang..hoho

omar kat atas nung dah rupe tok penghulu dah aku tengok

aku hanya pakai blouse dan slack hari tu...ah sama custom ngan mak buyung..ater banyak sangat kenduri...aku asyik duk 'ulang tayang' baju same...malu lor=p


last gambo yang aku snap sebelum aku balik...nak panggil kak shima suh tengok camera pon macam tak sampai ati dah..sian die baru je nak menyuap orang ni datang..baru je nak menyuap lagi orang tu datang..adatla kan raja sehari..

so aku beri dia peluang untuk makan..lapor sangat kekdahnye tu..ahahaha keji je statement aku ni...sory akak..gurau je

tapi mekap tang mata akak aritu sangat la mantop!

huh selesai gak entry ni

nota kaki:mu nok tao dok aku bagi adioh mende suzeng?nok tao aku buat entry..tak mo tao aku dok buat..kang kekgi aku saje-saje buat macam nunjuk pulok..padahal nok tunjuk ke mu je..nok jumpe face to face 'jauh' benor=p

2 bisikan:

  1. wahh2..sgtt meriah ok..da r msk sndri..siap gune kayu2 lg..N aritu guna gas..tp ni very meriahh ohh..

    ReplyDelete
  2. akak suka gila color baju pengantin... :)

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."