Tuesday, September 21, 2010
6
hari ni aku adalah MC..

bangon pagi tadi kepala adelah nyut nyut berdenyut..nak bangon pon rase seperti ditolak-tolak atau dalam bahasa yang lebih best seperti ditonyoh-tonyoh je kepala..berat giler!

aku suspek ni mesti kes nak sahur semalam..begini al-kisahnye

punye la semangat aku nak bersahur..kul12 malam aku bangon masak nasik..tambah lauk sket..then da bajet kalau tido lewat ni konfem susah nk bangon esok..

so dengan gigih nya aku tido depan tv..means kat bawah..konon-konon nak bagi tido secara tak selesa dan otometik senang nak bangon..

sebaliknya aku bole terjaga setiap sejam...dengan kene gigit nyamuknye..dengan tak berapa selesa sebab tido atas sofanye..sebab aku takot-takot pon ye jugak..ahaha rumah sendiri pon penakot...nak buat cane..dah penyakit keturunan=p

pastu aku terjaga lagi dalam kul4 pagi mimpi hantu la pulok..wooo ini sangat cuak!sampai sekarang duk terbayang-bayang lagi mimpi tu..kejap je mimpi tu tapi cukup mendebarkan=p

"aku mimpi tengok kete aku kat depan rumah..pastu lampu tak tutup..nak gi tutup takot nak keluar rumah..sekali tengok dalam kete ade pulak pempuan pakai telekung.."

wiwiwiwiwi tengah tulis ni pon seriau lagi okay..dah duk sorang-sorang kat rumah

memang dasar penakot la..siang-siang hari pon takot=p

teros aku lari naik bilik adik aku si Sahid..tumpang nyelit tido dengan die..bayangkan lah aku tido atas katil bujang..dengan tidak bercadarnye (biasela orang bujang kan huhu)

konon-konon aku bole tido-tido ayam jela..sekali??

nan ado!!

bangon-bangon je time orang azan subuh!

wah kecewa giler...teros gi solat subuh dan sambung tido atas katil..baru la terasa nyaman nye..usaha aku untuk sahur adalah GAGAL!!

itulah orang kate..kalau dah bukan rezeki aku..memang tak kan dapat even usaha takat mane pon=p

owh ye..seperti yang aku janji..aku akan start berpuasa bila masuk keje..aku nak langsaikan 'hutang-hutang' puasa aku pada ALLAH sebelum kawen

takot nanti dah kawen sebok sana..sebok sini..hutang puasa tak berganti...so time ingat baik ganti teros..sekali dengan puasa sunat syawal..ade pendapat cakap dapat dua-dua sekaligus...ade cakap tak dapat..so dapat ke tak dapat tu kuasa ALLAH nak tentukan

syukur aku masih lagi gigih dan kuat semangat untuk ganti..harap semua ni berterusan sampai abes..jangan gebang je lebih(eh tak gebang tao..buat pe nak menujuk..dah kewajipan kan)

tapi aku tak berpuasa sorang..ade sorang adik bujang aku (yang nama terpaksa dirahsiakan..hoho) sanggup teman aku..die pon nak puasa 6 katenye..dan die lah yang kejut aku sahur pagi-pagi..

sweet je aku rase..sebab sanggup teman dan kejut aku sahur kecuali pagi ni la kan :p

ni juadah hari first ktorang berbuke puasa..ade ayam tomato..tomyam..telor dadar yang dua lagi tu aku suspek lauk semalam la kari ikan dan ikan bawal masak merah..

tapi sume pon ktorang tak usik..sebab dah ade yang ni

pizza hut chicken hawaian with extra topping


dan ini ape name eh..tao sebut tapi tak reti nak eja..ahaha ni pon with extra topping

name pon puasa harus tamak=p

muahaha tak caye tengok la piza kat atas tu..baru je aku nak ambik gambo..dah lesap beberapa slice

pizza ni adalah ehsan dari encik tunang yang terlebih sweet itu..muahaha geli mat mat


die yang paling rakus!hoho jangan marah eh..gurau je..aku lagi rakus..aku makan 2 slice..tapi die makan 5 slice saje!erks...

owh die pon teman aku berpuasa...sungguh terasa disayangi (muntah satu kawah!)

akhirnya si dia tersadai di suatu sudut..ahaha ampun kan saye ye.gurau je=p

pape pon thanx sudi teman dan belanje pizza aritu...sayang lebih la gini
*ayat same je kan..nampak sangat..ahaha

6 bisikan:

  1. tgh pk2 nk pose ke x..da r 15 ari kne ganti...masakk..

    ReplyDelete
  2. hahahhaha! citer hantu mimpi ko seram plak aku baca :)

    ReplyDelete
  3. 15 ek?akak 10 hari...same2 kite ganti=p

    ieda:dah dua2 penakot kan..hihih

    ReplyDelete
  4. adakah Hawaiian chicken&beef pepperoni itu telah terkena panggilan hangit?? Haha

    ReplyDelete
  5. Pizza tu mengancam lah. Tgh2 pose ni terliurlah plak!

    ReplyDelete
  6. zaza:apesal nampak hangit kah??ahaha

    yan:ape lagi bukak pose dgn piza la jawabnye=p

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."