Friday, January 14, 2011
1
hari Jumaat=hari Cuti

yehaaaaaaaaa so ape lagi hari bermalas-malasan aku la kan..bangon pagi basuh baki baju yang ada..semalam dah basuh 2 bakul..hari ni ade 2 bakul lagi..tu baru berdua..kalau dah bertiga berempat haru biru..ni la jadinya kalau basuh baju sekali seminggu..ate nak buat cane mesin basuh jauh benor..kate rumah besar kan *padahal malas =p

kadang-kadang aku malas nak basuh banyak kali main sumbat je banyak-banyak dalam mesin..
my hubby teros sound
"macam tak pernah jumpe mesin basuh je..jakun sumbat banyak-banyak"
pedih okay!yela rumah i dulu mesin basuh bosar...adik beradik ramai..sekali basuh hambik ko teros 2 bakul masuk..huhu

dah setel jemor kain dalam rumah..ni satu lagi hal..jemor kain dalam rumah bawah kipas..tu cara paling mudah bagi kamu yang kuat berjalan ni..takdenye nak jemor kat luar..nanti kalau hujan ke ape tak yah nak risau-risau

lepas tu aku duk packing baju...hajatnya nak balik ke kampung my hubby kat Setiu..minggu lepas nak balik terhalang sebab banjir...minggu ni panas semedang..jadi balik la kami sefamily..cewah bunyi macam ramai nau je familynya tu kan..padahal berdua je kot

tapi tersesat jalan sampai ke Kota Bharu la pulok!ahahah tersesat katenye...padahal malas nak pegi..baik kan cucu ni=)

eh bukan tak pegi..kami nak pegi esok la..hari ni belom bersedia nak pegi lagi...hoho belom bersedia kekdahnye..padahal ubat nyamuk..kipas meja sume aku dah ready dalam kete..maklumlah rumah kampung kan..

dah alang-alang 'tersesat' ke Kota Bharu ape lagi..check in hotel la..kate dah kawen..dah halal..ko nak check in hotel..ko nak pegi ke langit ke-7 pon takde hal kan

muke orang yang 'sesat'..tersenyum bahagia je nampak kan?ahaha betol ke sesat ni??

1205 no bilik kami..save the date

tapi bukan untuk no ekor ye..nombor kenangan buat kami je tu

jom masuk bilik

owh sebelum tu harus di ingat ye

do not disturb!

al maklumla pengantin suam-suam kuku kan..mane bole kacau..ahaha takde maknya korang nak konar fikir tang ke situ..aku sedang 'berbulan purnama' hokay...dah lupe entry sebelum ni=p



waktu aku masuk bilik...dah pukul 4 petang pon..padahal bertolak dari rumah pukul 12 lebih..bawak kete secara men'siput'..konon-konon nak menikmati pemandangan..ahaha

hotel pilihan adalah Renaissance Kota Bharu

meh kite skodeng sket bilik die

katil yang manyak syioook wooo..empuk se empuk-empuknya..yunk bawak balik katil ni untuk i bole??holoh holoh...kat rumah tido depan tv gak padahal

sepasang kosi untuk memanaskan vontot

meja keje n cermin diri sendiri dan tv lcd..

owh tetibe ade makhluk aneh menyelit...maafkan je la..tanpa dia tak bermakna hidup aku tao (geli mat mat)

bilik air yang mewah la untuk aku..untuk korang aku tak tao la kan..

yang penting ade bath tub untuk aku berendam...ahaha bunyi macam mandi sangat je kan..padahal esok la baru aku mandi..memang dasar pemalas lipas okay

pemadangan ke luar..tak cantek pon...janji KB Mall depan tu je ha..

pemandangan secara kasar (bukan buruh kasar ye) not bad la bilik tak besar dan tak kecik sangat..siap ade meja tempat aku nak update blog..hihi..

tapi sayang tak de wifi sini..al felikun sebelum ni aku pegi hotel yang jauh lebih murah pon ade...sini ade internet(wired) tapi berbayar la

hambik ko..sejam dah 21 hengget..kalau korang nak silakan..maybe speed laju la kot..aku tak ambik pon..gune broadband fon sudah=p

ni kali pertama ktorang stay kat hotel lepas kawen..sebelum ni ade tapi dengan adik-adik aku..well i kan kakak yang baik budi..pencapaian diutamakan adik-adik didahulukan ahaha(sila muntah secara berjemaah) owh pasal percutian dengan adik-adik tu nanti aku story

dan yang paling best kami datang tepat pada waktunya..sebab ape?

ni ha sebab kami dapat ni

PRESTIGE PLUS

sekarang hotel Renaissance tengah buat promosi..ape yang aku dapat adalah

1. 2 malam bilik untuk 2 orang..katil king..dan bilik berharga RM380 semalam
2. 50% discount untuk bilik seterusnya..
3.2 kupon upgrade bilik ke suite dengan harga RM380
4. 60% discount untuk penginapan 3 hari.yang ni di mana-mana hotel Renaissanse (KL, Melaka, KB, Miri dan Marriot Putrajaya)
5.dengan harga RM210 menginap di mana-mana hotel Renaissanse (KL, Melaka, KB, Miri dan Marriot Putrajaya)
6.dengan harga RM150 dapat stay on wekend di hotel Renaissance KB
7.kupon dim sumlunch untuk 2 orang
8.kupon untuk 'complimentary monthly chef special for lunch' untuk 2 orang
9.2 kupon buffet diner untuk 2 orang
10.2 kupon buffet breakfast untuk 2 orang
11.kek 1KG
12.minum petang
13. 50 %discount untuk dinner (4-10 orang)
14.RM50 cash certificate
15-18 pas utuk masuk fitness apekebenda tu dan discount untuk spa (tak larat dah aku nak tulis..hihi)

okay semua yang disebutkan di atas adalah dengan hanya RM568 ye.. aku dapat jadi membership untuk setahun..sampai Jan 2012..sama dengan tarikh expired kupon ni jugak

lepas ni ada alasan la nak datang KB lagi..sebab kami stay 1 malam je..Ahad da keje..takda maknanya aku nak cuti semata-mata nak tido hotel..yang bestnya ko bole datang bila-bila masa selagi tak expired...

kek 1KG tu ingat nak datang time besday aku la...bole belanja dinner buat family sekali..50% tu discount...pheeeew!

korang tak nak ke?memang berbaloi-baloi..ehem ehem pihak hotel sila bagi komisen eh untuk aku sebagai duta lantik sendiri ni tolong promote...

k la nak tido dulu...baru balik dari wakaf che yeh...penat ni..citer tu nanti aku sambung

nota kaki:first time aku gigih teros update..ni sume sebab my hubby yang paksa..ahaha nak jugak kene kat die=p

1 bisikan:

  1. ms 1st time duk hotel slps halal..rs janggal ok..siap pndg keliling..tkt org pk bkn2..bole?? hahahaha...

    promote bek pnyerr..haruss bgtau abah ni...

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."