Saturday, August 27, 2011
1
Majoriti kat wall fb orang duk tulis pasal balik kampung..pasal cuti raya..pada yang tak dapat bercuti tu selamat bekerja ye..kerjalah dengan seikhlas mungkin.even aku tao mood korang sure dah melayang-malayang kan



Incik suami driving sambil lepas tangan..konon hebat la tu..layankan aje

Cerita pasal cuti..aku takde ambik cuti pon..nama pon rumah family sekangkang kera je..eh bukan tiap-tiap hari ke aku balik?hohoofis aku secara rasminya dah tutup mulai semalam..ye ofis telah bermurah hati memberi cuti dan memaksa cuti start ahad ni..so akan mula kerja balik 4.9.2011 iaitu raya ke 6

Tu pon ramai dah ofismet yang hantar borang cuti seminggu deret lepas raya..raya sakan la korang ye..


Jalan pantai yang sangat tenang

Hari ni aku adalah balik kampung suami di Setiu..sepanjang puasa tak pernah balik sana..ahaha sangat bagos la ini cucu kan..alang-alang macik yang di Penang dah sampai kampung..so ambik peluang la tunjuk muka..nak merasa gak berpuasa dan bersahur di kampung..


Jalan clear je..no heavy traffic

Ni pengalaman pertama aku jugak...kampung belah aku sume pon dekat-dekat je..so memang tak pernah feel balik kampung pon aku ni..dulu berangan tak nak kawen dengan orang Terengganu sbb nak sangat merasa balik kampung jauh-jauh..ahaha gedik disitu



Singgah beli ikan dan sotong untuk orang kampung hihi

Dapat balik Setiu pon kira ok la..eh bersyukur lagi sebenarnye sebab baru tao bestnya tak perlu bergadoh setiap kali nak decide beraya kat mana..setakat rumah mak dengan Setiu tu..sehari dah bole selesai beraya..

Tahun ni insyallah pagi raya disambut di rumah family aku..syukur

Terasa macam bujang lak sebab takde komitmen lagi beraya rumah mertua..ma dan ayah beraya di Kuching sana..puasa pon dorang tak balik sebab dah bercuti panjang sebelum puasa aritu..tahun depan kot baru dapat merasa beraya dengan family mertua..bonus sekali dengan baby lagi tu..amin...

Tapi tak bermakna aku lupakan family belah suami..aku akan balik jugak beraya ke Setiu dan rumah family di sini (Ma orang Setiu..Ayah orang Kuala Ibai)

Ok itu saja cerita raya aku tahu ni..banyak nak tempek story lain..tapi gambar sume tak transfer lagi..so pending la sume citer itu..aku yakin korang su e dah tak layan blog-blog ni..tapi tetap jugak aku nak citer..kenangan untuk aku di hari tua kekdahnye..sendiri tulis sendiri baca gitu..ahahaha jangan tak tao aku memang suke baca blog..aku selalu je duk korek-korek citer lama kat blog korang dan jugak blog sendiri..

Kepada yang balik kampung..bawak kete elok-elok ye..moga selamat sampai ke destinasi..jangan ingat nak cepat je sampai bawak macam felesit..feel je bawak kete ye..lagu raya tak putus-putus ni..memang terasa sangat la balik kampung..

balik kampung..ho ho balik kampung


Ehem ehem peyot sapa lagi maju ke depan?yang fink ke hitam tu?muahahaha

Daaa..salam

- Sok Sek Sok Sek using BlogPress from my iPad 2.

1 bisikan:

  1. hehe dekat2 pon hati2...mcm ha ni menanti kepulangan makcik2 yg jauh, adik beradik..n thn ni dok berasa mana balik kg sebb sepnjng pose doh ada sini, just tunggu en suami je...

    raya pertama pg tu umah ha, tp 2 mlm terakhir ha berbuka kat umoh mertua, adik beradik tersgt ramai hehe merioh posengg~ ptg raya pertama umoh die pulok, hehe

    progrm ry full pluss pulok ngan kenduir kawen member2 holoh2~

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."