Monday, August 08, 2011
0
Wah ko bersayang-sayang pulak..ahaha owh my lovely bucuk masham hubby away lagi..sadis btol la..macam biasa setiap bulan sekali or 2 kali gitu die akan meeting di KL..sama ada di MV atau Menara Tima..aku adalah sangat tidak suke ye..tapi demi sesuap nasi pasrah je la kan..dia lagi la dengan penatnye

Belom lagi meeting di Terengganu..itu pon lagi banyak..aku ni nama je satu ofis dengan dia..kadang-kadang tu tak sempat nak bersua muka pon..nak bercakap lagi sangat..kadang-kadang terasa kelakar..masuk je kete teros masing-masing bukak citer itu ini..macam lama sangat je tak jumpe..ahaha

Sekarang baru je balik dari rumah mak..kitaorang bersahur kat sana..kes terlajak tidor semalam(ke sengaja lajakkan?) ahaha

Tadi dalam kete aku ngadu la kat suami..kan best balik rumah ni dapat golek-golek kat katil..tapi kene iron baju u..2 helai lak tu..satu baju keje arini..satu lagi baju nak pegi meeting..sekali tao ape die cakap

"hm takpe la..biar i gosok je..aritu kan dah janji i nak gosok"


Muahaha shuke!see dia telah mengotakan janji (baju suami pink-baju tengah gosok pink-lapik iron pink-cadar pink-mati la orang cop aku gile pink..kebetulan je sume ni ye)


thanx sayang..even aku tak kesah pon pasal janji tu..tak ingat pon dah..ni kes nak ambik ati aku ler yang selama ni bersusah payah basuh baju-jemor baju-lipat baju-simpan baju dalam almari-iron baju(taip pon dah mengah)

biasala mak yong kan..cepat je penat..sekarang buat keje sume pon lambat..jalan lambat..makan lambat..sampaikan nak bernafas pon terasa lambat..haaaa sempoooot!

..padahal baru berdua kan..dah kecoh-kecoh..belom lagi family besar macam family aku tu..sekali lipat baju macam gunung kinabalu tu ha..sket punye menggunung..itu memang. Perlu mengadap 2-3jam nak setelkan semua..


Tertunduk-tunduk dia menggosok..holoh-holoh suwit sungguh..lepas ni kalau nak gosok teros sume baju lagi aku shuke..ahaha gelak syaiton..

haruslah dia surender..orang laki kan..tapi baju aku tatap kene gosok sendiri..huk alo..tapi tak kesah..baju pempuan takat mana la sangat nak gosok tu..sap sap soi je dah siap..baju laki ni ko tao jela die punye cerewet..belom masuk bab seluar lagi..dengan side lari tak terkejar aku weh..ahaha

sekali sekala suami memang patot pon ringan kan tulang tolong isteri kan..lagi-lagi tengah jadi pegang status mak yong ni..penat dia lain macam..gosok selai baju bersamaan penat berjogging keliling sekolah tu ha(okay itu over) tapi aku memang menggosok sambil duk atas kusi..tak larat nak berdiri lelama

Tak bestnye bila suami takde ni..takde driver gi keje..takde teman tidor..lagi-lagi sekarang aku suke tido kat hall rumah mak..kes senang nak terjaga waktu sahur..pastu tambah-tambah lagi tengah membuyong ni kan..dia punye manje+sensitif tu lain macam je..

kecoh kan padahal baru sehari dua...orang lain berminggu-minggu..ade sampai berbulan-bulan rilek je..muahaha

Ok la nak kemas baju dia pulak..karang ade yang spender tertinggal la..stokin lain sebelah..naya aku!

Pesanan buat suami:dah alang-alang meeting di MV tu..bawak balik la sandal ke sepasang..baju raya ke barang sepasang dua..preparation untuk raya yilek lagi ooi..kecoh dengan baju si kecik je..hihi

- Posted using BlogPress from my iPad

0 bisikan:

Post a Comment

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."