Tuesday, July 31, 2012
2
Salam 11 Ramadhan..sekejap je dah nak berakhir minggu kedua kita berpuasa..

Sahur pagi tadi adalah paling sendu dan syahdu sekali...

Pertama baru sampai dari Shah Alam naik bas..jalan kaki nak ke rumah..bayangkan lah dengan mengeheret bag baju yang berat..menggalas bag laptop..menjimbit makanan dan hape-hape lah lagi..suami lak menggalas Hadif..masa tu dah pukul 4.45pagi

Aku pon terus kol kedai area rumah..tempah nasi goreng kampung..sampai rumah ambik kereta terus ke kedai ambik nasi..sekali kena 10 hengget 2 bungkus..im wondering nasi goreng kampung ape lah yang mahai no..

Balik je bukak tengok ade udang dan ayam..ok la kan mahal sket pon..sekali bila makan..mak oooii PEDAS gilos!!

Bukan pedas sikit-sikit tapi sampai aku nak ratah ayam dan udang pon terasa kepedasan tu..siap ada daun limau purut ape kes??!! Ni dah macam nasi goreng tomyam....sudahnye mampu makan 2-3 sudu je..

Ade kebab yang aku beli siap-siap kat bazar Shah Alam..beli pon sebab sedap..sekali dah masam sebab campur dengan sayur..

Nak makan kurma dalam peti keras la pulok..sebab dah 4 hari duk dalam tu..

Penyelamat die adalah kuih tepung pelita yang super sedap yang di beli di bazar..itu jela yang dapat mengubat duka hoho duka la sangat!

Tambah satu lagi..Hadif nanges nak berdukung aje..letak dalam bumboo seat siap buat tegang badan nak bangon!ayyya anak..dah la nanges macam kene dera..memamg menguji kesabaran sungguh..

Ni adalah first time kami bersahur 3 beranak..ma dan ayah dan selamat berpindah ke Shah Alam..lepas ni tak tao la macam mane keadaannya..prrrrrfttthhh!

2 bisikan:

  1. comelnye hadiff time tdo...tergoda i tau..heheehe...

    yani p shah alam br ni sbb parents berpindah ke?so, thun ni raya tak balik kg dh la ye..balik bandar lak ehh?heheheehe

    ReplyDelete
  2. ahaha..syahdu sungguh sabo yer..lps ni mesti boley punye sahur be3.. hadif xselesa kot..satu ari kot naek dlm bas..hihi

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."