Monday, May 04, 2015
5

Pagi ni senyum lebar Yani dapat Mesej dari Messenger...


Nak dijadikan cerita, ada seorang kawan kepada Suami ni kerja sebagai Arkitek di Kuala Terengganu tetiba mesej suami 9 hari lepas untuk dapatkan bantuan sebab HB wife dia rendah sangat around 9.7 walaupun dah ambil ubat-ubatan yang diberi oleh pihak Hospital. Bila dirisik khabar katanya dah 8 Bulan kandungannya, jadi memang sangat risau la bila isteri tersayang HB Sangat Rendah kan?

Untuk Makluman korang semua, banyak risiko yang tak sedap dibaca apabila HB Rendah ni, antaranya:
• ibu mudah pitam/pengsan.
• Mengalami Keguguran.
• Mengalami kegagalan jantung.
• Pendarahan semasa mengandung dan bersalin.

Manakala Risiko kepada Bayi antaranya:
• Pertumbuhan janin terbantut.
• Lahir tidak cukup bulan.
• Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia.
• Mati ketika dilahirkan atau Stillbirth.

Banyak gambar-gambar berkaitan dengan masalah ni tapi tak nak tunjuk la, korang google je bersepah!


Sambung Balik Cerita Kawan Tadi

So memandangkan masalah dah kritikal sebab HB dah Rendah Sangat! Yani telah cadangan beberapa penyelesaian kepada dia. Antara PUNCA UTAMA HB Rendah adalah kerana kekurangan Zat Besi. Yep! Zat Besi ni boleh dapatkan melalui pemakanan, tapi ade ke kat pasar yang mention makanan yang tinggi Zat Besi atau Rendah Zat Besi? Kalau ada kan mudah sangat!



Xpe! Yani Ada!

Yes! Yani ada sentiasa nak bantu anda semua untuk dapatkan kesihatan yang terbaik! Maka kawan kepada Suami ni pon ambil la Kaedah 1 yang Yani cadangkan iaitu dengan pengambilan Vita-lea, Sustained Released Vitamin C dan Ostematrix. Meh Yani ceritakan fungsi ringkas untuk setiap supplement yang Yani cadangkan:
1) Vita-Lea: Multi Vitamin yang cukup lengkap dan membekalkan Zat Besi yang Optimum untuk keperluan si Ibu tadi. Yani bagi dos yang bersesuai dengan keadaan masalah HB Rendah.

2) Sustained Release Vitamin C: Membantu Badan kita menyerap Zat Besi yang telah diperolehi tadi dengan lebih Optimum, tak sedikit pon akan wasted walaupun Zat Besi dari pemakanan yang lain.

3) Ostematrix: Yang ni memang REQUEST KHAS dari Client Yani sebab ada masalah seembelit. Yani pernah alami bila ambil Obimin memang sembelit, so tu antara dari pengalaman Yani sendiri. Bukan nak tuduh memana produk atau memburukkan tapi mungkin tak sesuai dengan Yani yang menjadikan sembelit.


Selepas 9 Hari

Pepagi hari buka je Messenger nampak mesej Gambar 1! Opocot! Bukan la...

Terus Ucap Alhamdulillah.... Alhamdulillah..... Alhamdulillah...... 


Gambar 1 : Testimoni Terbaik Yani.

Best sangat diberi rasa Nikmat tak terhingga kerana dapat bantu masalah orang lain. Kan? Kawan kepada suami ni pon tak menyempat balik ke rumah lepas Check-up di Hospital terus Mesej suami kata " Alhamdulillah, hb mas naik doh sket (loghat kelantan)". 

Opps! Kantoi nama patient. Happy bila tengok Si Suami Excited dengan kesihatan Isterinya yang bertambah baik untuk anak yang dikandungan. Sesungguhnya buat Isteri kepada Suami yang bernama Mas, anda memang bertuah kerana Suami anda sangat sayang kan anda!


Alhamdulillah,


Alhamdulillah,


Alhamdulillah...






Saya pohon rakan-rakan semua doakan bersama,
Semoga Mas diberi Kesihatan yang baik dan dipermudahkan urusan bersalin. 




Master Wan Muliani
019-934 7686
FB: www.facebook.com/oneyani 
Email: wan_muliani@yahoo.com 
Founder YMS Empire Sdn. Bhd.
Master 8 Bulan.


5 bisikan:

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."