Monday, January 25, 2016
6

Alhamdulillah!

Pepagi lagi dah terasa aura positif lepas dapat Whatsapp dari salah seorang Coach ProjekSeksi mengenai perubahan yang di alami oleh salah seorang peserta mereka yang Super Obes. Peserta ni merupakan seorang remaja yang berusia masih 16 tahun dan Gemuk Tahap 2 atau Obes Tahap 2.

Testimoni Adik Anis dari Coach Natrah

Peserta kali ini sangat istimewa kerana belum lagi bergelar seorang suami tapi berkeras nak join suamisegak, maklum lah kami buat program ni khas untuk para suami tapi memandangkan adik ni memerlukan pertolongan yang amat. Maka kami tetap membantu sehingga beliau dapat mencari Target berat badan seperti yang diinginkan.





#Perjalanan Mula

Permulaan yang agak perlahan buat adik Anis. Maklumlah, dah biasa makan banyak ni memacam la ragamnya ye. Antaranya adalah berkaitan dengan Hormon Leptin dalam badan mereka yang dah mula kurang dihasilkan.




#Rahsia 1: Hormon Leptin & Tabiat Makan

Hormon Leptin in berkaitan dengan menghantar signal bahawa badan kita ni perlu makan atau tidak, pendek kata merangsang rasa lapar. Maka hormon leptin yang dihasilkan oleh badan kita perlulah mencukupi. Antara pemakanan yang mampu membantu penghasilan Leptin adalah Omega 3. Kami akan syorkan pengambilan supplement Omega Guard kerana lebih memudahkan adik Anis.

 
Cadangan Set Kurus dari Coach Natrah



#Rahsia 2:Hormon Leptin & Insulin

Perasan tak bila makin Gemuk mudah penyakit Kencing Manis singgah.
Kan?

Ini kerana Leptin in berkaitan juga dengan hormon insulin yang mana membantu stabilkan kandungan gula dalam darah. Bila badan mula gemuk, lapisan lemak mula menebal lalu menganggu penghasilan Leptin & Insulin. Maka dari segi pemakanan kami akan melarang keras Adik Anis ambil sebarang minuman manis dan tambahan dengan supplement Multivatiman Vita-lea.


#Rahsia 3:Kenapa Vita-Lea?

Kami syorkan Vita-lea kerana mengandungi kromium dimana dapat membantu stabilkan kandungan gula dalam darah dengan membantu merangsang insulin.

Tips Macam Mana Anis Dapat Turun Berat Badan korang boleh teruskan bacaan kat link bawah ni:

 Adik Anis Obes Tahap 2 Mampu Turun Berat Badan 3Kg Dalam Masa Hanya 2Minggu


Yani hanya menerangkan macam mana kami satu kumpulan #projekseksi membantu dari segi makanan tambahan atau pemakanan yang dapat membantu Adik Anis mencapai berat badan idaman dengan cepat, selamat dan berkesan. 


"Better U, Better Me"



6 bisikan:

  1. Replies
    1. Adik Anis yang hebat dengan semangat dia.... doakan adik anis berjaya kembali slim melim dengan sihat.

      Delete
  2. Seronok baca cerita cerita cenggini. Semangat nak menguruskan badan cuma diri sendiri jer lum kuat semangat haha...

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."