Friday, September 17, 2010
0
Ahad da start keje!!

hari ni adelah Jumaat..esoknye Sabtu...makanya ada lagi sehari lagi untuk berjimba-jimba beraya...adeh malasnye..dah agak-agak lupe dah keje ape aku kene buat kat ofis tu bole??

tak rela weh..tapi gaji nak kan??
tu la sape suh bagi cuti panjang sangat...lalala~~

time cuti beria sangat..bile masuk keje memacam alasan..*jangan sampai...yani u r fired!!

owh baru aku perasan..satu citer raya pon tak letak lagi sinning...(tu dia da keluar speaking ganu)

gambar raya kat fesbuk jela eh..tak larat nak upload kat sini..*cet!bajet ade orang nak tengok =p

pagi raye tu punye la beria sangat aku buat entry kan..hihi ni pon kalau rajen aku letak la "cerita raya yani"..

aahah takde ape pon yang menarik..same je macam tahun-tahun lepas..lain la kalau aku dah bertukar ke status bini orang mahupon ibu orang..(wah wah sudah verangan kah??)

raya aku hanya dihiasi dengan makan..makan..dan makan..

antara menu kat rumah aku di pagi raya

kuah lontong

sambal yang di makan bersama kuah lontong


nasi himpit nona..yang di makan bersama kuah lontong atau kuah kacang

kuah kacang bersama ayam 'debok'..itu nama kat rumah aku panggil..

ala yang letak ayam teros campak dalam kuah instead of ko cucuk ayam tu jadi sate dan bakar...ni kerja orang yang 'rajin'..hihi


ketupat daun palas..mak aku oder je pon..sedap dan berlemak..200 bijik okay

bukannye ktorang ade kat rumah pon raya pertama..jadinya ketupat ni di agih-agihkan pada sedare mare...dan dijadikan sarapan sampai raya ke 8!

ahahah takpe janji kami satu family suke=p


rendang daging..di makan bersama ketupat

kek lapis ho ho horlicks...special dari Sarawak ni..dari ehem ehem

eh bukan ni saje makanan hari raya aku..mesti la banyak lagi..nasi dagang..laksa..sate..nasi minyak..nasi kuning..soto..dan tidak dilupakan biskut raya bla bla bla..nak list memang tak kan habis kot *bukan sebab panjang..tapi sebab lupe..hihi

tapi satuuuu je benda wajib yang memang aku tak jumpa raya ni..iaitu lemang..bole??macam tak raya kan?adehla..1st raya tu aku jumpe lemang..tapi time tu perot aku memang dah dapat terima..sudahnya sampai sekarang tak merasa lemang kat tekak ni..

sekian saje laporan dari aku yang GEMOK!!

ko tengok la adik aku kat sebelah tu..semakin mengurus..siap cakap berat die turun berkilo-kilo lagi..aku?? hm takyah cakap..tengok gambar pon korang da tao kan

ok la..nanti keje aku da start nak puasa..korang selaku bebudak ofis jangan sesaje nak gatal-gatal buat makan-makan raya la..bawak biskut raya la..ajak pegi kenduri raya la..kang aku mogok tak datang ofis sape susah??

yani jangan lupe puasa..teros ganti..kang nanti dah kawen tak yah hegeh-hegeh nak ganti..even 'orang tu' dah sanggup nk teman..tapi bole percaye ke??muahahaha

nota kaki:preparation kawen aku dah lama bertangguh..bile nak start update balik ni...yang tu wajib update..nak bagi mood tu datang...ahaha nampak sangat takde mood nak kawen.. teeeettt*tipu padahal gedik=p

0 bisikan:

Post a Comment

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."