Saturday, September 11, 2010
2
entry ini khas untuk satu-satunya abang aku yang ada di muka bumi ALLAH ni..makhluk ALLAH yang dipanggil BALONG..

nama betol tak yah tao la..kang tak pasal dia glemer lak..aku je glemer takpe..ahaha glemer ke

aku tak tao la dia hepy ke tak dengan entry ni..sebab adik beradik laki aku tak suke citer dorang masuk blog..even banyak je benda yang aku nak citer

tapi setiap kali aku ambik gambar je dorang dah warning "JANGAN MASUK BLOG EH!!" tu dia punya amaran..jangan main-main siap bergadoh pn ye..k lah tak nak citer hal tu

tahun ni merupakan tahun pertama abang aku tak dapat nak beraya bersama..dia sekarang bekerja di bumi QATAR..(aku tunggu gak wish raya kat paper tu..takde pon)

::antara yang tertinggal di sana::

owh lupe abang aku bukan orang glemer ahaha( mati la aku kalau ade yang terasa ni..) jangan salah faham yo..tapi abang aku memang gitu...pemals sket nak ambik tao hal-hal gitu

aku suke je orang yang wish kat paper tu..

::brader rambut panjang..lu memang rock ah::

semalam abang aku kol (waktu dia kurang 5 jam dari sini..sama macam MEKAH kan?)

ayah aku tanya nak buat ape raya..dia cakap nak tido je bole??

alala shian...wei takde maknanya..pegi la beraya kat sane..ambik mood raya kat obersee..apedaa...peluang ni bukan selalu dapat pon (cakap senang la kan..hihi)

tapi betol ape..time macam ni la nak merasa beraya kat tempat orang..even memang sangat besh raya kat rumah sendiri (of kos la kan..dengan family sendiri..buruk-burk mane pon itulah yang kita sayang)

tapi tu la..pengalaman la BALONG..pegi sane pon bukan sekadar suke-suki nak makan angin..demi mencari nafkah untuk kami di sini..eh silap demi masa depan mu...kerjaya..saving sume la

::sedap gak hidangan kat sana..same je macam kat sini::

ape-apepon..sila sentiasa berfikiran positif..orang kat malaysia makan ketupat lemang je..mu makan nasi beriyani kambing..

orang sini beraya naik kete je..mu naik unta!

so PLEASE GRAB THE OPPUTURNITY ya BALONG..make it happening..but jangan sampai PENING!

kami di sini sekeluarga merindui kamu...dan menunggu kepulangan mu di hari raya haji nanti (dah siapkan 2 pasang baju melayu lagi...)

so BALONG selamat beraya di perantauan ye..jangan shedih-shedih..nanti aku tolong makan menu raya kat sini untuk mu..so aku akan makan dabel..kekgi badan aku pon akan naik dabel jugok..

tidakkah itu satu pengorbanan yang besar dari aku wahai BALONG..ahaha

ini yang di kirimkan oleh BALONG sebagai pengganti dirinya yang jauh di sinun


di kirim pada kawannya..sehari sebelum raya aku ambik ni..fresh lagi!huhu

kpi ape tah..rasenya pelik sangat..macam kopi campur rempah...setap!erks...ahaha

yang ni saffron je aku tao die tulis..name je budak sekolah agama..tapi bahasa arab fail daa

lebih kurang macam serbuk krimer..nd betol ke kene campur dengan kopi tu?setap eh?bao die pon dah macam tak dapat nak menahan..ni kan lagi nak minum..hihi


black seed oil..sumpah tak tao ape kebende nye ni..huhu


kueh ape tah..tak rase lagi..duk sebok mencekik juadah raya je


dan lagi tak tao ape..tak bukak lagu..sayang katenye=p

nota kaki:psst balong mu maroh dok ni?kalau marah aku delete je..kasi can la kali ni eh..hihi

2 bisikan:

  1. FYI "balong" dlm bahasa jawa bermaksud tulang.huhu~

    ReplyDelete
  2. skali skala dendang perantau besh ape...hahaha..ckp ble laa..kne batang idung..sbln raya melalak...hiks..

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."