Friday, September 10, 2010
1
pagi ni gigih aku bangon pukul 5 pagi..al-sebabnya..semalam dalam kul10 ke pukul 11 gitu aku dah flat..kong teros depan tv..

tu yang terjaga awal..tapi memang awal betol la..pukul 5 ye.. sket lagi macam nak sama dengan orang bangon sahur kan??=p

tapi awal lagi mak aku..biasanya omak orang yang akan tido paling lewat (yeke??) dan akan bangon paling awal (ini betol)

mak aku menyiapkan lontong tadi..menu hari ini adalah:

1.rendang daging

2.ketupat daun palas(yang ni beli sajor)

3.nasi himpit (nona mali hihi)

4.kuah kacang (aku tumbuk sendiri kacang ni wei..bukan sebab rajin tapi blender kecik untuk kacang tu hilang..nampak sangat kan gune bendalah tu setahun sekali je..)

5.lontong (special request dari adik aku..petang semalam baru die mintak..mencicit la mak aku pegi cari..tak ke special tu??)

punye la awal aku bangon arini..sampai aku tanya ayah aku..da solat subuh?

dia lak jawab..solat subuh hapenye..subuh pon tak masuk lagi..kui kui kui

aku bangon awal pon takde menolong mak sangat..just isi kuih raya dalam balang je..tahun ni balang raya adalah sama dengan tema okay...merah nya mak ngah!

::balang yang memerah::

ni sume idea mak aku...sampai ke balang kuih raya pon nak ikot tema..biasa la feremfuan kan..sarung bantal pon kalau bole nak ikot tema well~~

::second bekas untuk biskut raya..pon merah::

pastu aku duk gigih iron baju melayu kaum lelaki..nak harap dorang memang pemalas piang!baju melayu dorang pon merah...siap iron untuk abang aku sekali even dia tak balik (nanti aku buat entry untuk ini)


::semerah mak ngah::

at last dapat gak kami bertema merah..kalau tak sebelum ni asyik purple dan coklat (tak purple gelap purple cerah..tak coklat gold..itu jela kalernya)

ni sume idea mak aku..dah tentu dia cakap kaler tu je yang sesuai dengan sume orang (ayah dan adik bongsu agak gelap) katenye...

alasan je okay!

padahal die yang suke kaler tu..tak caye tengok la tema aku kawen nanti(eh bukan aku ke yang pilih kaler tu..muahaha kantoi)

pas dah iron aku duk sapu-sapu sket hall kat atas yang bergelimpangan dengan debu-debuan dan rambut-rambutan..~kata pakai syampoo hair fall UNCONTROL kan..haruslah rambut meluruh (bole gune ke word ni) secara menggila

dan sekarang aku duk mengupdate blog di kala jam 7 pagi...macam dah takde keje je kan..padahal kat bawah tu macam tongkang pecah je..langsir pon tak pasang lagi..bole?? itu sume keje 2 orang lagi anak dara yang masih beradu (terbongkang!)

kaum laki dah selamat ke kubur nenek dan atok aku..yang kaum hawa lak macam biasa sibuk siapkan hidangan kat rumah (dah adat)

tapi aku naaak sangat merasa solat raya tahun ni(tak pernah lagi okay...sedih kan) malangnya..aku sedang ABC!Owh dugaan dari ALLAH..redha jela

tahun depan harap aku berkesempatan..padahal bole je orang yang ABC pagi masjid..memang disarankan pon..untuk meraikan hari kemenangan umat islam berpuasa selama sebulan..tapi ade lagi keje kat rumah..so baik tolong mak kan?? (tolong ke??)

dan akhir sekali (tah bile mula pon tak tao) aku nak wish raya ni..(baru perasan aku tak wish raya lagi..korang wish time puasa..tak best..tengok aku wish time raya..baru betol wish raya..ahaha sempat lagi nak kondem padahal aku yang malas)

SELAMAT HARI RAYA
~buat kamu semua khususnya yang sudi membca blog aku (even sikit tapi masih ade yang sudi kan...cane nak banyak reader..entry seketul seminggu..ahaha)

MAAF ZAHIR DAN BATIN
~mane-mane entry aku yang menyinggung perasaan korang atau terasa diri ini menunjuk-nunjuk..sumpah aku takde niat itu..blog ini hanyalah sekadar coretan ikhlas dari aku..mengenai diri aku..tapi kadang-kadang bila dah hot ade la sket tempias percikan amarah tu kat korang ek..

so ape lagi..jom beraya!

makan tu beringat la sket yo..kang terkejut perot tu

nota kaki:sepatutnya teros publish..tapi bole lak line internet takde...huhu tak tao kul bape bole up entry ni=p gigih je bangon awal~~

update:pukul 8 sengah malam baru aku upload..entry bergambar nanti la eh

1 bisikan:

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."