Monday, August 01, 2011
3
Tahun ni adalah tahun pertama berpuasa dengan title seorang isteri..tambahan juga mom to be..perasaan?

Entah..macam takde perasaan je..ahahabaru je abes bersahur bersama family aku..alhamdulillah masih berkesempatan bersahur beramai-ramai..suasana yang sangat aku nantikan selama ni

Tapi tahun ni aku jugak perlu berusaha untuk bersahur sendirian..i mean bersama suami la..berdua di rumah kami..entah la bole ke tidak..aku kene la cuba..nasib suami masih memahami hati nurasi isterinya yang nak jugak bersahur dengan family..tapi sampai bila kan?

Alahai bersahur berdua..aku kene bangon sediakan hidangan..tak tercapai dek akal rasanye..selama ni sume bergantung dengan bantuan mak kan..nak sekarang rasakan sendiri..bukan soal hidangan kot yang menjadi masalah..tapi kemeriahan bersahur tu yang aku nanti kan..takot gak kalau terlajak tido..subuh ni pon naseb baik adik aku yang kejutkan..padahal aku dah tido kat ruang tamu..kes takot tak terjaga la ni

Tahun ni jugak aku berazam nak puasa penuh..tengok la macam mana keadaan aku nanti..harap baby bagi kerjasama..huhu yang penting aku kene cekalkan hati dan kuatkan semangat yang aku ni boleh..lagipon fasa alahan aku dah semakin berkurang..cuma selera nak makan nasi tu memang takde lagi la..tadi pon bersahur nasi yang aku kunyah terasa tersekat je kat leher..demi baby ku telam jugak dalam-dalam..ahaha ade ke istilah gitu?

Ikotkan Ma aku (MIL) katanya tak yah la puasa sangat kalau tak larat..huhu tapi bagi aku peluang mengandung time bulan puasa ni la aku nak puasa penuh kan?sokongan kawan-kawan yang dah melalui puasa time mengandung buat aku lagi kuat..thanx ye kawan-kawan..aku pon banyak baca panduan dari sumber lain..salah satunya of kos la dari majalah PaMa..mum to be dah beli ke untuk keluaran bulan ni?banyak baby store buat offer tu..promosi dari thelilcaliph betol-betol buat aku angau okay..hiks sompat lagi tu:p

Terawih pulak harap sangat aku dapat perfom sebaiknya..tapi semalam dah terkantoi..dah la hari pertama..plannya nak ke masjid..tp akhirnya kat rumah jugak..berimam kan suami sendiri..lepas je isyak aku rasa mengantok yang hamat..so terjadi la terawih sambil duduk..hihihi first time ni solat duduk..hari ni harap kuat nak berterawih kat masjid..bila tengok ramai orang kat masjid semangat dia agak lain macam sket..kalau tahun lepas aku dapat buat 20rakaat..tahun ni dapat 8rakaat dah syukur sangat

Setuju atau tidak kalau aku cakap suasana di bulan pose ni lagi meriah dari hari raya?nak-nak suasana malamnya yang sangat meriah di setiap masjid..suasana petang di PaRam(pasar ramadhan) tu tak yah cakap la kan..hihi pastu malam-malam dengan dentuman mercun sana sini..even aku tak main mercun dan mercun ni bahaya..tapi kalau takde bunyi mercun tu rasa tak lengkap sangat kan?

Papepon bersyukur aku masih bernyawa untuk bertemu Ramadhan kali ni..persiapan raya kami suami isteri pulak..hm sangat la tak meriah..takde rasa excaitednya lagi melainkan aku asyik la duk sebok kan dengan barang untuk si kecik je pon..hihi dahla first time nak beraya bersama..bole lah tak excaited kan..alah ktorang dah besar kot..raya ni tak la terasa nak bersungguh sangat..janji bajet untuk bagi duet raya tu ada..itu aku suke..pastu tahun ni ingat nak buat biskut raya sendiri la..dah berkurun tak merasa uli tepung lepas waktu sahur..huhu

Buat semua readers aku..selamat berpuasa..jalani ibadah puasa kali ini dengan sebaiknya ye..gunakan peluang ini sebaiknya..salam ramadhan sume

- Posted using BlogPress from my iPad

3 bisikan:

  1. betul tu..hubby kak fiZa pun ckp kalo tak larat, jgn puase, tp kak fiza pose jgk...alhamdulillah larat n baby pn sehat sajer..ms puase thn lps da 9 bln, mmg sgt penat n termegah2 hehehe..syukur tggl sehari jer..so yani, u can do it!! rindu momen2 preggy :)

    pstt sgt suke jg kalo berbuke sm2 ngan family, meriah gtu..

    ReplyDelete
  2. N:N pon selamat berpuasa..tahun ni berbeza la ek..kalau tahun lepas duk mabuk2..tahun ni da beraya dgn baby kan

    Kak fiza:yani akan cuba jugak pose penuh..tp awal2ni dah diuji dengan pedih ulu hati lak..huhu dugaan sume tu

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."