Monday, May 23, 2016
0
Riuh Sempena Pembukaan Aeon Kota Bharu baru-baru dengan insiden diserbu bagai katanya.

So Yani pon terasa nak pergi memandangkan banyak butik-butik menarik (yang hanya ada di Kuala Lumpur) dibuka di Aeon berbanding di Kuala Terengganu di mana Paya Bunga Square baru je buka tapi mereka hanya menarik butik tempatan yang menjual batik, songket atau kain sutera.

Untuk post kali ni Yani hanya nak FOKUS Akiviti yang ada di Aeon Kota Bharu untuk anak-anak je. Maklum lah bila mak-mak shopping ni anak-anak mudah boring kan...



#1: KIDZOONA

Lebih kepada taman tema dalaman yang disediakan okeh pihak Aeon sendiri.

Sangat banyak aktiviti dalam ni yang anak-anak boleh main. Boleh layan video ni untuk aktiviti yang Hadif & Haziq duk leka main.





Harga memang berbaloi dengan kemudahan yang diberi iaitu hanya RM12 seorang dan jangan lupa bawa stokin skali kerana untuk masuk dalam ni WAJIB pakai stokin. JIKA TIADA, anda perlu membeli stokin yang diorang dah sediakan.



#2: KERETAPI MINI

Yap! Bunyi keretapi ni yang duk tawaf di sekeliling shopping mall ni memang menarik minat anak-anak untuk WAJIB NAIK. Hanya ada 3 gerabak, so kalau ramai orang tu memang perlu menunggu sket la.

Jom layan video Haziq & Hadif dalam keretapi.



Hanya RM5 seorang dan memang murah memandangkan perjalanan yang agak lama. Kedudukan di tingkat 2 berdekatan Spa Bayi.


#3: DINO RIDE

Mainan ni basically macam naik kereta ada bateri tu cumanya dia ubah kepada dinosaur. Dinosour pulak memang terperinci dan nampak real berbanding kebiasaan mainan anak-anak yang sempoi-sempoi.

Jom layan RIDE ni:



Yang bestnya Haziq dapat layanan istimewa dari Abang ni sebab sanggup temankan Haziq sepanjang ride. Kalau Yani kompem lenguh pinggang dibuatnya. Memang service tiptop lah. Dan yang penting pergi masa tak ramai orang untuk layanan eksklusif macam ni.

Hanya RM5 per RIDE, tapi lupa berapa tempoh masa dia.




******


Hopefully post ini dapat memberi gambaran buat korang yang nak bawak anak-anak sambil shopping. Maklum lah bila ada tempat-tempat macam ni boleh la kita mak-mak ni shopping lama sket kan?

Tapi jangan lupa,

Sebelum hantar tempat permainan awam macam ni kasi anak-anak makan makanan boost sistem imun diorang terlebih dahulu bagi mengelakkan penyakit yang mudah berjangkit terutamanya semudah selsema.


Yani syorkan korang cuba MEALSHAKES, CHEWABLE VITA-C & VITA-LEA FOR CHILDREN. At the same time boleh elakkan anak gigi rongak coz makan gula-gula je kan. So vits ni boleh slowly replace gula-gula diorang.

***
Nak Jugak?
Whatsapp je Yani
019 9897 206
019 934 7686
***

Cantik tak gigi saya?


******

Next, nantikan review kedai-kedai yang BEST untuk korang shopping di Aeon Kota Bharu ye. Nantikan...

0 bisikan:

Post a Comment

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."