Saturday, September 24, 2011
2
24 September 2011- Sabtu (Syawal ke berapa dah)

Tarikh yang bakal aku kenang sampai bila-bila...ahaha bole gitu..hari yang sungguh malang dan sedeh!

Seingat aku ni minggu Syawal yang last dah kot..so ramai la yang berebut-rebut buat open house..open ofis segala kan..sepanjang keje minggu lepas pon makan je keje..wekend ni pulak..semalam ofis sendiri dah buat majlis raya kat Riyaz Heritage..tu nanti aku citer

Ni kesah sedih di hari Sabtu..bangon ada sedikit lewat di situ...ahaha tak perlu la nak mention pukul berapa kan(malu)..aku dah terjaga tapi duk bermalasan di atas katil..hajatnya nak dobi baju baby..tak kesampaian sebab pinggang terasa saket...so plan 1 dah out!

Bangon dari tido pon sebab Auntie Mala kol cakap nak hantar breakfast kat rumah..malangnya aku kat rumah parent..so takde rezeki di situ..keluar dari bilik...tengok kat rumah takde orang la pulak..parent ngan adik aku makan kat luar sebab hantar adik aku gi servis kete..meratapi la kamu cari breakfast sendiri...baru je aku lepak..adik aku si Sahid balik..dia gi beli breakfast rupenye..sekali beli 2 bungkus je..dia bajet aku takde kat rumah..takde rezeki jugak...hohoho

Awalnye bajet nak tunggu mak aku balik je..sekali dia cakap lambat lagi nak balik..so kene la beli sendiri breakfast..aku request laksam..suami nak nasi minyak..mintak si Safiq belikan..sekali laksam takde..nasi minyak je yang ada..so dia tak belikan aku nasi lain..just belikan donut ajor...owh sampainya hati mu wahai adik..berebut-rebut la kami makan laki bini huhu

Planning hari ni nak pegi besday party Faris(anak senior aku kat sekolah dulu) mak aku pulak dari semalam ajak aku pegi open house customer dia..itu memang aku dah tolak awal-awal..semangat nak gi rumah kawan punye pasal..tekak aku terasa nak makan kek okay!

Pui!konon la plan sikit punye baik...sekali nan ado....

Dalam pukul 1.30 gitu..aku tergerak hati la nak tengok jemputan besday tu pukul bape..sekali pukul 10 pagi sampai 2petang!

Dengan tak mandinya lagi..tak bersiap hapenye..hadiah pon bajet nak beli on the way pegi..sebab dalam kepala aku majlis start pukul 2.30petang bole?

Terus rasa nak nanges..tak tao nak ngadu kat sape..suami dah keluar pegi masjid..mak aku lak baru je pegi open house kawan die...syahdu nye la terasa...kalau dah bukan rezeki aku kan..ape pon tak bole...

Nak masak kat rumah mak haruslah aku takde idea...kalau dah awal-awal plan takpe gak...

Kesimpulan yang dapat dirumuskan..bangon lewat..rezeki pon tak lekat..itu la yang selalu mak aku bebelkan..sekarang dah terkena kat batang hidung sendiri

Hukuman buat aku atas kesalahan diri sendiri jugak..kesalahan ape tu tak perlu la nak mention kat sini kan..buat malu diri sendiri je..hihi takpe la at least dapat muhasabah diri sendiri jugak..

Padan la muka aku..owh apa la nasib badan..nak masak ape ni...lapor...nak makan sedap-sedap kat luar gaji tak dapat lagi..tengah kering ni...ahaha

Nota kaki:harapkan wekend di bulan Syawal jelamorang nak jemput makan best-best kan?bulan lain susah la nak merasa..owh sedeh lagi

- Sok Sek Sok Sek using BlogPress from my iPad 2.

2 bisikan:

  1. kak fiza tggu tau yani dtg, smpan kek n goodies tuk baby yani tau..excited tggu yani dtg, tup tup xdtg..nape tak call dear? smlm smapi kul 5 tau guests dtg umah...

    ReplyDelete
  2. Oloh2...cian mak yong...skg r kne tdo puas2..nti ade baby..awl laa bgn..hiks

    ReplyDelete

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."