Sunday, April 30, 2023
0

Menjelang sambutan Hari Raya, kita sering disambut dengan pelbagai juadah yang lazat dan mesti makan atau “must have” bila raya. Walaupun ia adalah masa untuk berkumpul dengan keluarga dan rakan-rakan, menikmati jamuan, dan menikmati hidangan manis, ia juga penting untuk menjaga kesihatan anda, terutamanya tahap kolesterol anda. Tahap kolesterol yang tinggi boleh menyebabkan beberapa komplikasi kesihatan, termasuk penyakit jantung dan strok. Nasib baik, terdapat cara untuk mengekalkan tahap kolesterol yang sihat semasa musim perayaan. Dalam blog post kali ini, saya akan kongsikan tiga petua untuk mengekalkan paras kolesterol yang baik dengan Hari Raya dengan Shaklee.


Selain dari Phytocol terdapat beberapa supplement lain yang Yani syorkan untuk cuba. Boleh baca di blog rakan Yani, Fauziah bagaimana dia Hari Raya dengan Shaklee.


Takkan nak tengok je menu raya tu kan? At least rasa sikit



Petua #1: Pilih Makanan yang Betul


Petua pertama untuk mengekalkan paras kolesterol yang sihat semasa Hari Raya adalah dengan memilih makanan yang betul. Dengan begitu banyak tawaran di atas meja, sukar untuk menahan godaan untuk menikmati hidangan kegemaran anda. Walau bagaimanapun, sesetengah hidangan lebih mesra kolesterol daripada yang lain. Pilih hidangan yang dimasak dengan lemak sihat, seperti minyak zaitun atau kanola, dan elakkan hidangan yang tinggi lemak tepu dan trans seperti makanan yang digoreng. Pilih hidangan dengan sumber protein tanpa lemak seperti ikan, ayam dan bukannya daging merah. Tambah lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran ke dalam pinggan anda kerana ia kaya dengan serat, yang membantu mengurangkan penyerapan kolesterol dalam usus anda.


Petua #2: Bersenam dengan kerap


Petua kedua untuk mengekalkan paras kolestrol sihat semasa Hari Raya ialah dengan kerap bersenam. Senaman adalah cara terbaik untuk mengurangkan tahap kolesterol jahat (LDL) sambil meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL). Aktiviti fizikal yang kerap boleh membantu anda mengekalkan berat badan yang sihat, yang penting untuk menguruskan tahap kolesterol. Luangkan masa untuk senaman ringan seperti berjoging, berbasikal atau berjalan pantas selama sekurang-kurangnya 30 minit sehari. Jika anda mempunyai jadual yang padat semasa tempoh perayaan, cuba masukkan aktiviti fizikal dalam rutin harian anda dengan menaiki tangga dan bukannya lif atau melakukan kerja rumah yang memerlukan usaha fizikal.


Petua #3: Suplemen dengan Phytocol Shaklee


Petua ketiga untuk mengekalkan paras kolesterol yang sihat adalah dengan menambah Phytocol Shaklee. Phytocol ialah makanan tambahan yang mengandungi gabungan unik sterol tumbuhan dan stanol. Sebatian semulajadi ini secara strukturnya serupa dengan kolesterol dan membantu mengurangkan penyerapan kolesterol dalam usus. Kajian telah menunjukkan bahawa pengambilan 2g sterol dan stanol tumbuhan setiap hari boleh membawa kepada pengurangan 10% dalam paras kolesterol jahat. Phytocol Shaklee ialah cara mudah untuk menambah sterol dan stanol tumbuhan sambil menikmati hidangan Hari Raya kegemaran anda.


Phytocol istimewa dari Shaklee untuk membantu masalah kolestrol


Kesimpulannya, mengekalkan tahap kolesterol yang sihat semasa Hari Raya adalah mudah walaupun ketika menjamu selera dengan makanan yang memanjakan. Dengan mengikuti petua di atas, memilih makanan yang betul, bersenam secara teratur, dan menambah Phytocol Shaklee, anda boleh menikmati musim perayaan tanpa mengabaikan kesihatan anda. Ingat untuk berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan anda untuk mengetahui langkah yang boleh anda ambil untuk menguruskan tahap kolesterol anda. Semoga sambutan Hari Raya yang meriah dan sihat!

0 bisikan:

Post a Comment

Terima kasih untuk "Bisikan" Anda yang Menceriakan!
*Yani akan balas kunjungan anda.


"Yani doakan anda diberi kesihatan yang baik sepanjang zaman."